24 Ocak 2013 Perşembe

Film - Rise of the Guardians (2012)

Merhaba.

Öncelikle, IMDB. Afişe de bakalım hemen:



Bir de daha yakından bakalım:



Geçen hafta iki kere sinemada izledim bu filmi. Aslında 2012 filmi olmasına rağmen, bizde daha önceki hafta vizyona girdi. 

Beklediğim bir filmdi ve şunu söyleyebilirim ki filme BAYILDIM! Çok, çok, ÇOK beğendim, tekrar tekrar izleyeceğim onu.

3 boyutlu bir film, ama 3 boyutun pek esprisi yok açıkçası, bir iki sahnede kar yağması var, o kadar. Ama en azından film karanlık değil 3 boyut yüzünden. Özetle, sinemada izlemediğinize pişman olmayacağınız bir film. 

 Film Ay Dede (evet benim de kulağımı çok tırmaladı)'nin seçtiği gardiyanların -Noel Baba (Filmde Kuzey olarak geçiyor), Paskalya Tavşanı, Diş Perisi, Uyku Perisi/Kum Adam ve sonradan aralarına katılan Jack Froust- çocukların hayallerini, rüyalarını, umutlarını, tüm iyi şeyleri kısacası, Korku/Kara'ya karşı korumalarını anlatıyor. Niye Ay bu kadar önemli, hiçbir fikrim yok. Çocuklar arasında da bir tanesi Jamie özellikle ön plana çıkıyor, tek başına dünyayı kurtarıyor desem yeri. Kuzey'in yardımcıları Yetiler ve Elfler, Tavşan'a yardım eden dev kaya yumurtalar, Diş'e yardım eden süt dişi perileri falan, yan karakterler de acayip sevimliydi, çok sevilesi şeyler yapmışlar. Espriler falan genel olarak gayet iyi, çocuk filmlerinin büyük bir çoğunluğunda olan bu-bir-çocuk-filmi-o-zaman-gerizekalılara-hitap-eden-espriler-yapalım olayı bu filmde yok. Ebeveynler de çok sıkılmadan izleyebilirler. Dublajı da gayet başarılı olmuş, bir iki yerde çok kulak tırmalayan devrik cümle dışında şikayet edebileceğim hiçbir şey yok. Tabii, daha sonra yine orijinal halini izleyeceğim, o ayrı.

McDonalds bunların oyuncaklarını veriyor bu ara ve ben de topluyorum! Şimdilik 4 tanesine sahibim, daha sonra oyuncakları gösteren bir yazı da hazırlamayı düşünüyorum. 

Çok sevdiğim bir film oldu bu. Şiddetle tavsiye ederim.

İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder