25 Ocak 2013 Cuma

Film - Bitik Şehir/Broken City (2013)

Merhabalar.

Az önce sinemadan dönmüş halimle hemen yazıyorum.

Meraklısını IMDB'ye alayım hemen. Russell Crowe, Mark Whalberg ve Catherine Zeta-Jones başrollerde. Tipik bir polisiye-macera olduğunu söyleyebilirim.

Biraz yavaş ilerleyen bir film, yanımda ablam bayılmak üzereydi. Birkaç kere çıkmaya yeltendi ama ben filmi bitirmeye kararlı olduğum için oturdu benimle. Russell Crowe, herkesi şantaj ya da rüşvetle satın almış, tabir-i caizse şehirde istediği gibi at koşturan bir belediye başkanını canlandırıyor, hem de New York Şehri'nin belediye başkanı. Seçimler yaklaşmış, rakibi gayet dürüst bir adam. Russell Crowe'un eşi (Catherine Zeta-Jones), polis departmanı falan herkes öbür adamın seçilmesi için uğraşıyor ama Crowe'un kozları da sağlam sonuçta. Ve tabii ki tüm bu dönen komploları, olaya sonradan dahil olup, her şeyi bir hafta gibi bir sürede çözen Mark Whalberg bitiriyor. Yani düşün, kocaman sistem işliyor yıllardır, gazeteciler, polis falan adamı yakalamaya çalışıp başaramıyor, ama Mark Whalberg (ki filmde işten atılmış bir eski polis, şimdinin özel detektifi) bir hafta gibi bir sürede çökertiyor sistemi. Fuck yeah!

Filmde tabii ki 3 kelimeden biri fuck. "I fucking want you to fucking tell me what the fuck is going on!" Hayal edebilirsiniz. Crowe, Zeta-Jones, Whalberg hepsi yaşlanmışlar. Russell Crowe daha da kilo almış sanırım, Catherine Zeta-Jones'u boğazladığı bir sahne vardı, dolma parmaklarına bakmaktan izleyemedim, dramatik olması gereken bir sahneyi kaçırdım. Ayrıca Crowe artık sadece "kötü patron" rollerini mi kabul ediyor nedir, adamı hep aynı rolde görüyorum. Mark Whalberg'den hiç bahsetmek bile istemiyorum, adam tüm aksiyon filmlerinde aynı, tek bir karakteri canlandırıyor gibi. CZJ hala çok güzel, lakin o da yaşlanmış maalesef.

Filme dair tek beğendiğim şey, iş olsun diye konulan sevişme sahnelerinin olmamasıydı.

Polisiyelerden çok hoşlanmadığımı anlamışsınızdır. Ama sizin sevdiğiniz bir türse gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz, çok tipik bir film, bir polisiyeden beklediğiniz her şeyi karşılar. Fakat benim için 5/10. Mark Whalberg'i pek sevdiğimden 6/10.

İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder